Med omkostningerne ved reparation er går op, vælger højre værksted vigtigere end nogensinde.

Hvis du betaler et par hundrede dollars at få din bil repareret, havde du bedre

Sørg for at hver en dollar, du har brugt virkelig er brug for at reparere din bil og ikke var

bare en oppustet shop pris, eller helt unødvendige reparation.

Hvilken shop er bedre? Forhandler? Et stort værksted? En lille uafhængig butik?

De har alle det er positiver og negativer…

Hver enkelt er under pres for at tjene penge for at overleve…

Forhandleraftalen har den nyeste diagnostiske udstyr og factory uddannede teknikere,

men udgifterne til arbejdskraft, omkring $90 per time, er ikke ualmindeligt (ikke at nævne omkostningerne ved dele…)

Stort værksted. Priserne er bedre end på forhandleraftalen, men tilgængeligheden af seneste

diagnostisk udstyr og factory uddannede teknikere er pågældende…

Lille værksted. Disse butikker har simpelthen ikke råd til investeringer for at købe eller

leje dyre diagnostiske udstyr eller dyrt uddannelse.

Tilbage til det oprindelige spørgsmål – hvordan for at vælge ret værksted? Der er ingen enkel

svaret…

Først og fremmest området shop og reparation skal være rene og butikkens teknikere skal være

ASE-certificeret.

Der altid være et spørgsmål: hvor ærlig er butikkens medarbejdere? Skal du altid

referencer fra andre mennesker, der har brugt denne butik før, og du har altid at tjekke

med lokale BBB (Better Business Bureau) for klager over dette værksted.

Hvis arten af bilens problem er blevet bestemt, og bilen ikke behøver nogen yderligere

diagnostiske, ligesom hvis du har brug for en bremse job, du kan gå til de små uafhængige shop hvis du

kende en god og ærlig mekaniker der. De kan gøre et godt stykke arbejde og deres priser er meget

konkurrencedygtige.

Hvis din bil behøver en diagnostisk, dens altid bedre at gå til det sted, der har rigtige

diagnostisk udstyr (ikke necesserally bilforhandler). Læs følgende information før

du gå og bruge nogle penge…

De fleste af biler på vejene har i dag OBDII – udstyret med diagnostiske system. Hvis du har

billig scanner (kode læser) der koster $50 – $80, kan du forbinde denne scanner til den

stikket under styretøjets kolonne og scan diagnostic bordcomputeren for såkaldte “trouble

koder.” Hvis scanneren viser eventuelle problemer med koder, henvise til hæftet der følger med scanneren.

I de fleste tilfælde, vil hæftet give dig en idé om, hvilket system der er mulfunctioning.

Din fordel? Hvis du ved hvad systemet er mulfunctioning, og service advisor på den

værksted fortæller dig, at noget helt andet fastsættes, ved du hvad er

foregår…

Også, for eksempel, hvis din scanner fortæller dig, at problemet er din ilt sensor. Hvis problemet ikke er

den ledning, der forbinder sensoren til bilens elektriske system, kan du ringe rundt, få

priser for del og arbejdskraft, og vælge et sted at erstatte sensoren. Hvis, efter reparation er færdig,

scanneren viser ikke ilt sensor relaterede problemer med kode, opgave var nagelfast!

Du kan spare en masse penge på denne måde!

Ligesom vi har sagt før, er en billig scanner (kode reader) din første linje i forsvaret

mod høje auto reparation priser og uærlig teknikere…

Endelig, til korrekt vedligeholdelse vil bidrage til at minimere uventede reparationer, som vil spare dig

penge!